Skip to main content

Paprasti patarimai gali padėti pakeisti net ir labiausiai apleistą butą.

Kas yra namų inscenizaciją?

Namų inscenizaciją – tai kai žmonės dekoruoja, įrengia ir kartais šiek tiek atnaujina savo namus, kad jie taptų patrauklesni ir būtų greičiau ir brangiau parduoti ar išnuomoti.

Namų inscenizacijos privalumas yra tas, kad jis nereikalauja didelių remonto darbų. Viskas apsiriboja kosmetiniais pakeitimais, kurie patiks vidutiniam pirkėjui ar nuomininkui. Štai kaip šį metodą aiškina profesionali namų tvarkytoja Betsy iš Kalifornijos :

Mes tiesiog parodome namo potencialą atlikdami paprastus ir nebrangius patobulinimus. – Betsy Wilbur

Namų inscenizaciją praėjusio amžiaus aštuntajame dešimtmetyje sugalvojo dizainerė Barb Schwartz, kai nusprendė užsiimti nekilnojamuoju turtu. Ji apžiūrinėjo nekilnojamąjį turtą Bellevue ir buvo šokiruota, kai pamatė, kad patalpos nešvarios, pilnos šiukšlių ir dekoruotos netinkamomis spalvomis. Barb suprato, kad vieno nekilnojamojo turto brokerio darbo čia neužtenka, todėl ji tapo pirmąja stagere – žmogumi, kuris profesionaliai paruošia namus ir butus pardavimui ar nuomai.

Naujoji tendencija greitai prigijo JAV ir Europoje. 58 % JAV nekilnojamojo turto agentų mano, kad pirkėjai už patobulintą būstą siūlo daugiau pinigų. Remiantis “Home Staging Resources” svetainės duomenimis, 85 % iš 4 200 variantų, su kuriais dirbo namų stageriai, buvo parduoti už 6-25 % didesnę kainą nei tie, kurie buvo palikti nepriekaištingos būklės. Finansų portalas “Investopedia” pažymi, kad namai ir butai, kurie nekilnojamojo turto svetainėse kabojo ilgiau nei 100 dienų, po namų inscenizavimo naujus savininkus rado per 40 dienų.

Į Lietuvą namų inscenizaciją atkeliavo vėliau. Sovietiniams ir posovietiniams žmonėms namų puošyba prieš juos parduodant buvo laikoma nesąmone, o reikalauti geriausio – blogos manieros. Net ir nekilnojamojo turto aukso metais, kai namai buvo parduodami su netvirtomis grindimis ir neizoliuota elektros instaliacija, žmonės buvo pasirengę mokėti daugiau už patobulintus butus nei už panašius su nedideliais trūkumais.

Situacija galutinai pasikeitė po 2008 m. krizės, kai atsirado pirkėjų rinka.

Kodėl veikia namų inscenizaciją?

Britų interjero dizainerė Samantha Giddens namų inscenizacijos sėkmę aiškina šiuolaikinių žmonių psichologija. Dabar pirkėjai ir nuomininkai daugiausia dėmesio skiria emociniam ryšiui su namais, o ne vietai ar kainai. Žmonėms svarbu mintyse įsivaizduoti save naujuose namuose ir įsivaizduoti juose savo šeimą bei daiktus.

Giddensas nurodo keletą priežasčių, kodėl namų įrengimas daro įtaką pirkėjų elgsenai:

  • Žmonės neturi vaizduotės. Jie nori, kad jiems būtų parodyta, kaip namas gali funkcionuoti, o namų inscenizacija numato, kad kiekvienas kambarys turi konkrečią paskirtį ir kad erdvė yra aiškiai suskirstyta.
  • Žmonės yra užsiėmę. Dauguma žmonių neturi laiko remontui. Todėl namai, kuriuos reikia tvarkyti, juos atbaido.
  • Žmonės daug moka, todėl daug tikisi už savo pinigus. Pastebėję nebaigtus darbus, jie prašys sumažinti kainą arba rinksis kitą variantą. Ir tai gali būti kaip tik ta vieta, kuri buvo sutvarkyta dėl namų inscenizacijos.
  • Žmonės perka svajonę. Jie nori jaustis taip, tarsi kraustytųsi į savo naujus namus, o ne į jūsų senuosius. Jiems svarbu įsivaizduoti save toje vietoje, o namų inscenizacija suteikia jiems tokią galimybę.

Kaip patiems paruošti namus pardavimui arba nuomai?

Norint sutvarkyti namus, nebūtina samdyti profesionalus. Svarbiausia laikytis pagrindinių namų tvarkymo taisyklių.

Net jei ką tik išvalėte ir protingai išdėliojote daiktus, tai jau yra gerai. Tai reiškia, kad jūsų butas jau išsiskirs rinkoje, nes daugelis žmonių parduoda savo namus už tūkstančius eurų, bet nesistengia jų padaryti bent kiek patrauklesnių. – Irina Chu.

Sutaisykite arba pakeiskite viską, kas sugedo.

Jei ilgą laiką gyvenate name ar bute, tikriausiai esate pripratę prie smulkių gedimų ir net nekreipiate į juos dėmesio. Taip, vonios durys girgžda, maišytuvas teka, koridoriuje kartais mirksi lemputė, bet visa kita yra gerai!

Tai tiesa. Tačiau pirkėjas ar nuomininkas pas jus ateina pirmą kartą ir yra gana skeptiškas. Todėl būkite tikri, kad jis ar ji patikrins kiekvieną detalę ir bus nepatenkintas ar nepatenkinta, jei ras kokių nors trūkumų. Tai privers jį manyti, kad namu anksčiau nebuvo gerai rūpintasi, o tai reiškia, kad su juo bus daug problemų. Be to, bet koks trūkumas gali tapti derybų objektu, o tai taip pat neatitinka jūsų interesų.

Taigi atidžiai patikrinkite visus kambarius, išspręskite problemas, sutepkite girgždančias duris, suklijuokite tapetus, nudažykite įbrėžimus ir vaikų piešinius ant sienų. Pasikvieskite draugą ar profesionalą, kad jis iš naujo pažvelgtų ir atkreiptų dėmesį į dalykus, kurių galbūt nepastebėjote.

Atminkite, kad neverta investuoti didžiulių sumų į remontą.

Namų atnaujinimas nereiškia didelių finansinių išlaidų. Biudžetas, žinoma, gali būti nulinis arba neribotas. Tačiau paprastai namų inscenizacijai stengiamasi išleisti ne daugiau kaip 1 % paties nekilnojamojo turto vertės. – Irina Chu

Atsikratykite šiukšlių

Tai reiškia senas dėžes ir kilimus, nereikalingus dokumentus ir brošiūras, kelionėje pirktas knygas ir paveldėtus paveikslus. Visi šie daiktai vizualiai užima erdvę, todėl ji tampa siauresnė ir blaško pirkėjo dėmesį.

Atminkite, kad atsikratyti šiukšlių nereiškia jų išnešti į balkoną ar sandėliuką: pirkėjai taip pat juos pamatys ir dar labiau nustebs. Parduokite arba išmeskite nereikalingus daiktus, o tai, kas jums brangu kaip prisiminimas, perkelkite į garažą, sodybą ar naują butą.

Pašalinkite asmeninius daiktus

Vienas iš pagrindinių namų inscenizacijos tikslų – priversti pirkėją ar nuomininką patikėti, kad jūsų namai jau priklauso jam. Todėl pašalinkite viską, kas primena jus, jūsų pomėgius ir gyvenimo būdą: nuotraukas, suvenyrinius magnetukus, namuose pagamintus papuošalus, vaikų piešinius, drabužius, ekstravagantiškus baldus ir net maistą.

Taip pat verta atsikratyti daiktų, susijusių su jūsų politinėmis ir religinėmis pažiūromis. Ta pati priežastis. Jie trukdo šeimininkui abstrahuotis ir gali atstumti kitokių pažiūrų ir įsitikinimų žmones.

Atsikratykite rėksmingų interjero spalvų

Taip, ryškūs tapetai ar užuolaidos taip pat yra individualizavimas, kurio naujasis nuomininkas nenori. Tai skatins jiems kelti nereikalingas asociacijas ir greičiausiai privers pasirinkti kitą, ramesnį variantą.

Išskirtinai baltų ar smėlio spalvos sienų taip pat reikėtų vengti. Viena vertus, tai neatrodys jaukiai, o kita vertus, tik išryškins trūkumus.

Ir nesekiokite tendencijų. Net jei šį sezoną madinga fuksijų spalva, nežinia, ar ji patiks būsimam gyventojui.

Sutvarkykite baldus

Atsikratykite visko, kas sena ir sugadinta, ir sudėkite daiktus, kurie jums patinka, bet nebeatitinka likusio interjero stiliaus. Likusius baldus išdėliokite taip, kad vizualiai pagerintumėte erdvę ir parodytumėte pirkėjui ar nuomininkui, kad jo daiktams vietos užteks.

Tačiau neišneškite visko iš namų. Pasak Betsy Wilbur, neįrengti kambariai atrodo mažesni, nei yra iš tikrųjų, o pirkėjams sunku įsivaizduoti, ar juose tilps visi baldai.

Žmonės taip pat pastebi daugiau trūkumų, kai namas yra tuščias, ir gali klaidingai manyti, kad jam reikia daug darbo, nors reikia tik minimalaus kosmetinio remonto.- Betsy Wilbur.

Pasirūpinkite, kad namuose būtų daug šviesos.

Geras apšvietimas yra vienas iš raktų į sėkmę pristatant savo nekilnojamąjį turtą. Tamsūs, silpnai apšviesti kambariai kelia psichologinį stresą ir verčia jaustis nepatogiai. Iš jų norisi greitai išeiti ir niekada negrįžti. Kita vertus, šviesūs kambariai atrodo nauji ir kviečiantys.

Todėl įsitikinkite, kad visos jūsų bute esančios lemputės tinkamai veikia ir kad jų galingumas yra ne mažesnis kaip 75 vatai. Sukurkite tolygų apšvietimą ir papildomai apšvieskite tamsias vietas.

Pridėti priedų

Jūsų užduotis – sukurti erdvę, kuri nebūtų asmeniška, bet ir ne beasmenė. Parodykite būsimam gyventojui, kad jūsų namai turi sielą, atgaivinkite ją. Naudokite neutralius, bet gražius aksesuarus: vazą su gėlėmis svetainėje, vaisių krepšelį virtuvėje, elegantiškas žvakes miegamajame.

Jei aiškiai žinote, kaip turėtų atrodyti jūsų potencialus pirkėjas ar nuomininkas, ieškokite vidutinių pageidavimų šioje kategorijoje. Pavyzdžiui, studentai įvertins stilingas pagalvėles ant sofų ir puošnų paveikslo rėmelį, o vyresnio amžiaus žmones gali sužavėti vazoninės gėlės ar graži staltiesė.

Atlikite bendrą valymą

Manome, kad šis klausimas aiškus. Atsargiai, atsargiai ir dar kartą atsargiai! Atminkite: ten, kur jūs nematote nė dulkelės, klientas pastebės voratinklį. Taigi svarbu išvalyti visus dalykus, kuriems paprastai neturite laiko. Pavyzdžiui, šaldytuvo vidų, langų žaliuzes ir grindjuostes.

Surenkite fotosesiją

Dar 2018 m. 92 proc. būsto pirkėjų, ieškodami būsto, naudojosi internetu. Tai reiškia, kad potencialūs pirkėjai ar nuomininkai susidarys pirmąjį įspūdį apie jūsų namus dar prieš įeidami į juos. Todėl, norėdami juos sudominti ir paskatinti apsilankyti asmeniškai, turite padaryti įspūdingų ir kokybiškų nuotraukų.

Štai ką reikia turėti omenyje per fotosesiją:

  1. Fotografuokite tik esant geram apšvietimui! Jei saulės šviesos nepakanka, galite naudoti lempą. Tačiau įsitikinkite, kad jie nesukuria šviesos dėmių.
  2. Į kadrą neįtraukite vaikų, gyvūnų, maisto ir įsitikinkite, kad fotografas neatsispindi veidrodyje.
  3. Suraskite pagrindinį kambario elementą (vazą, ugnį židinyje, ryškias pagalvėles) ir įrėminkite kadrą aplink jį.
  4. Jei įmanoma, naudokite trikojį. Neryškios, neryškios nuotraukos ir kadrai su išsipūtusiu horizontu – į šiukšlių dėžę!
  5. Padarykite kelias to paties kambario nuotraukas iš skirtingų taškų ir skirtingo aukščio.

Pasirengti pirkėjų ar nuomininkų atvykimui

Baigiamasis akcentas – susitikimas su būsimais nuomininkais. Pasirūpinkite, kad jūsų namai atrodytų taip, kaip nuotraukose. Išvalykite laiptinę, prie durų patieskite kilimėlį, jei reikia, atnaujinkite durų rankeną.

Prieš atvykstant svečiams išvėdinkite patalpas ir įsitikinkite, kad nė viename kambaryje nėra nemalonių kvapų. Galite nupirkti šviežių gėlių arba pasidaryti kavos. Šiuos kvapus paprastai mėgsta dauguma žmonių.