Tiek daug pasirinkimų!
Bandydami pasirinkti geriausią dviračio tipą, pagalvokite apie šiuos klausimus:
- Su kuo važinėjate?
- Kuo jie važinėja?
- Kokį anksčiau turėjote, kuris jums patiko?
- Koks praeityje turėtas dviratis jums nepatiko?
- Kur norėtumėte važinėti naujuoju dviračiu?
Jei perkate dviratį važinėti su draugų grupe, pirkite panašų į tą, kuriuo važinėja jie. Jei važiuosite kalnų ar kreiseriniu dviračiu, negalėsite neatsilikti nuo kelių dviračių. O su kelių dviračiu negalėsite važiuoti purvu ar smėliu.
Jei vaikystėje jums patiko trijų pavarų dviratis, gali būti, kad šis dviratis vėl taps smagiu užsiėmimu. Jei jums nepatiko prieš kelerius metus pirktas kelių dviratis, galbūt geriau tiktų kalnų dviratis.
Kelių dviračiai
Kelių dviračiai skirti greitai važiuoti lygia danga. Jie turi lygias, plonas padangas, “nuleistą” vairą ir gali būti naudojami lenktynėms keliuose. Paprastai jie lengvesni už kitų tipų dviračius. Jais galima važiuoti asfaltuotais takais, tačiau dauguma žmonių mano, kad jie nepatogūs ir nestabilūs važiuojant neasfaltuotais takais. Dauguma kelių dviračių negali vežti sunkių krovinių, todėl jie nelabai tinka važinėti į darbą ar keliauti.
Krosiniai dviračiai
Krosiniai dviračiai – tai specialaus tipo kelių dviračiai, skirti lenktyniauti mišrios dangos trasose (danga, neasfaltuoti takai, žvyras, žolė). Jie turi nuleistą vairą, kaip ir įprasti kelių dviračiai, tačiau jų padangos yra šiek tiek platesnės, kad būtų geresnis sukibimas su bekele, be to, jie turi kitokio tipo stabdžius, kurie padeda išvengti purvo sankaupų ant rėmo. Krosiniai dviračiai kartais vadinami kroso dviračiais arba sutrumpintai – cx dviračiais.
Turistiniai dviračiai
Turistiniai dviračiai yra dar vienas ypatingas kelių dviračių tipas. Jie skirti važiuoti asfaltu, tačiau yra patvaresni ir tinkami naudoti savarankiškai važiuojant ilgus atstumus. Juose yra visi reikalingi tvirtinimo varžtai krovinių bagažinėms ir sparnuotėms, ir nors jie vis dar turi nuleidžiamą vairą, paprastai jų rėmo konstrukcija yra laisvesnė, kad dviratininkas būtų labiau vertikaliai pastatytas ir būtų patogiau važiuoti ilgus atstumus kelias dienas iš eilės. Jų pavarų diapazonas yra mažesnis nei įprastų kelių dviračių, kad būtų galima vežti sunkius krovinius į stačias įkalnes. Dėl savo patvarumo ir galimybės vežti sunkius krovinius šie dviračiai taip pat yra geri priemiesčio dviračiai.
Nuotykių kelių dviračiai
Nuotykių dviračiai yra viena naujausių dviračių kategorijų. Kartais jie vadinami visureigiais, bet kokių kelių dviračiais arba žvyro dviračiais ir yra universaliausia kelių dviračių pakategorė. Panašūs į dviračius, skirtus dviračių krosui, jie turi nuleistą vairą ir galimybę naudoti platesnes padangas. Tačiau rėmo geometrija yra ilgesnė ir vertikalesnė, palyginti su dviračių krosui, todėl šie dviračiai labiau tinka ilgoms dienoms ant balno, lengvoms kelionėms ir kelionėms į darbą ir atgal.
Triatlono/laiko trialo dviračiai
Triatlono/laikotrasės dviračiai – tai specialios konstrukcijos kelių dviračiai, kurių aerodinaminės savybės yra maksimaliai pagerintos. Vairas taip pat yra specialios aerodinaminės konstrukcijos, leidžiantis važiuojant pasilenkti į priekį, kad sumažėtų vėjo pasipriešinimas kūnui. Triatlono ir (arba) lenktynių laikui važiuoti varžybose paprastai startai būna išdėstyti dalimis, kai kiekvienas lenktynininkas startuoja vienas; šių dviračių paprastai neleidžiama naudoti masinio starto lenktynėse.
Fitneso dviračiai
Fitneso dviračiai turi daugumą įprastų kelių dviračių privalumų – lengvi rėmai ir palyginti siauros padangos, kad būtų efektyvūs važiuojant asfaltu – su plokščiu arba vertikaliu vairu. Šie dviračiai skirti žmonėms, kurie nori lengvo, didelio našumo dviračio, bet nemėgsta įprastų kelių dviračių su nuleistu vairu. Šie dviračiai kartais vadinami plataus vairo kelių dviračiais arba našiais hibridiniais dviračiais. Dauguma jų gali būti su šiek tiek platesnėmis padangomis, kad būtų tinkami važinėti neasfaltuotais takais. Paprastai prie jų galima pritvirtinti krovinių bagažines ir sparnus, todėl jie yra geri priemiesčio dviračiai.
Dviračiai fiksuotomis pavaromis
Dviračiai su fiksuotosios pavaros dviračiais yra skirti važinėti velodrome, t. y. specialiai dviračių lenktynėms įrengtame ovaliame take. Tačiau kai kurie į darbą ir atgal važinėjantys žmonės renkasi dviračius su fiksuotomis pavaromis, nes jie yra paprastos konstrukcijos, todėl juos lengva prižiūrėti. Jie turi vieną pavarą, kuri nesuteikia galimybės važiuoti atbuline eiga, todėl, jei dviratis juda, kojos turi minti pedalus. Kad būtų dar paprasčiau, kai kurie dviratininkai pageidauja neturėti stabdžių, nes fiksuotos pavaros mechanizmas gali veikti kaip stabdys. Dauguma fiksuotomis pavaromis dviračių turi nuleistą vairą, tačiau kai kurie dviratininkai turi plokščią arba vertikalų vairą.
Kalnų dviračiai
Kalnų dviračiai skirti važinėti nelygiu bekele. Jie turi plokščią arba vertikalų vairą ir labai mažą pavarų skaičių, kad būtų galima minti pedalus stačiais takais. Dauguma kalnų dviračių turi tam tikro tipo amortizatorius arba spyruokles. Kalnų dviračiai, turintys tik priekinę amortizaciją, vadinami “hardtail”; kalnų dviračiai su priekine ir galine amortizacija vadinami dviračiais su pilna amortizacija arba “duallies”. Kalnų dviračiai be pakabos vadinami standžiaisiais. Kalnų dviračiai gali būti pritaikyti naudoti kaip turistiniai arba kelioniniai dviračiai, nors jie nėra tokie lengvi ir efektyvūs kaip tradiciniai turistiniai arba kelioniniai dviračiai. Kalnų dviračių kategorijai priskiriami stori dviračiai su itin plačiomis padangomis.
Hibridiniai dviračiai
Hibridiniai dviračiai iš pradžių buvo sumanyti tam, kad suteiktų ir kelių, ir kalnų dviračių privalumų. Didelės, paminkštintos sėdynės ir vertikalus vairas užtikrina patogią važiavimo padėtį, todėl juos geriausia naudoti važinėjant po apylinkes ar dviračių takus, važiuojant trumpus atstumus ir tvarkant reikalus mieste. Jais galima važiuoti asfaltuotais keliais, tačiau jie nėra tokie lengvi ir efektyvūs kaip kelių dviračiai. Jie idealiai tinka važinėti asfaltuotais ar neasfaltuotais dviračių takais, tačiau netinka važinėti šiurkščiais bekelės kalnų dviračių takais. Padangos paprastai būna vidutinio pločio, su pusiau lygiu protektoriumi, kad važiuojant asfaltu būtų gana sklandžiai važiuojama, bet būtų pakankamai sukibimo ir amortizacijos neasfaltuotais takais. Dauguma hibridinių dviračių turi priekinę pakabą, kuri sušvelnina nedidelius nelygumus, tačiau kai kurie yra visiškai standūs. Anksčiau hibridiniai dviračiai taip pat buvo vadinami kroso dviračiais, tačiau šis terminas nebevartojamas, kad būtų išvengta painiavos su krosiniais dviračiais.
Miesto dviračiai
Terminas “miesto dviratis” iš tikrųjų nereiškia konkrečios dviračių kategorijos; tai daugiau bendras apibūdinimas. Jie taip pat gali būti vadinami “priemiestiniais” arba “miesto” dviračiais, nors daugelis šiame puslapyje išvardytų dviračių gali būti gana gerai naudojami važinėjimui ir kelionėms mieste. Tačiau kai kurie žmonės, vartodami terminą “miesto dviratis”, turi omenyje tam tikrą dviračių tipą. Šis dviratis turi ir hibridinio, ir kreiserinio dviračio bruožų – paprastai tai yra vertikali kreiserinio dviračio važiavimo padėtis, bet hibridinio dviračio ratų dydis.
Miesto dviratis taip pat gali pasižymėti kai kuriomis arba visomis šiomis savybėmis, dėl kurių juo galima važinėti su įprastais drabužiais, o ne su specialiai dviračiams pritaikyta apranga:
- Atšvaitai
- grandinės apsauga
- galinio rato apsauginis apvadas
Miesto dviratis taip pat gali turėti galinę stebulę su vidine pavara, kad būtų lengviau naudoti ir prižiūrėti, ir įmontuotą generatorių bei žibintus, kad važiuojant tamsiu paros metu būtų užtikrintas saugumas.
Šie dviračiai kartais dar vadinami olandiškais dviračiais, nes yra panašūs į Amsterdame ir kituose dviračių sportui draugiškuose Europos miestuose kasdien naudojamus dviračius.
BMX dviračiai
BMX dviračiai dėl savo mažo dydžio yra populiarūs tarp vaikų, tačiau jais važinėja ir suaugusieji, ir vaikai, norėdami atlikti įvairius triukus ir kaskadinius triukus. Bmx dviračius galite rasti cia SeasideBmx