Skip to main content

Socialinės žiniasklaidos platformos 2023 m.

Kasdien pasirodant naujoms programėlėms, gali būti nelengva suprasti, į kurias socialinės žiniasklaidos platformas vertingiausia investuoti savo laiką ir pinigus. Ar turėtumėte viską nukreipti į tokias pramonės senbuves kaip “Instagram” ir “Facebook”? O gal turėtumėte orientuotis į jaunesnę auditoriją, kuri nuolat naudojasi “Snapchat” ir “TikTok”? Kurios socialinės žiniasklaidos platformos yra geriausios pagal funkcionalumą žiniatinklyje ir mobiliuosiuose įrenginiuose?

Tokie klausimai kyla ir mažoms įmonėms, ir įmonių rinkodaros komandoms. Norėdami padėti jums apsispręsti, kurios socialinių tinklų platformos bus tinkamos jūsų prekės ženklui, išvardijome geriausius socialinės žiniasklaidos svetainių, kurioms 2023 m. turėtumėte teikti pirmenybę, pasirinkimus.

1. “Instagram”

“Instagram” perkopė 1 mlrd. mėnesio naudotojų ribą, ir tai nestebina, atsižvelgiant į tai, kaip ši programėlė su kiekviena nauja funkcija sujungia asmeninį ir profesinį gyvenimą. Jei jums įdomu, ar reikšminga jūsų auditorijos dalis praleidžia laiką šioje platformoje, atsakymas greičiausiai yra tvirtas “taip”.

Kas naudojasi “Instagram”?

Ilgą laiką buvusi įtakingųjų, menininkų, mažų ir didelių prekių ženklų ir visų tarp jų buveinė, “Instagram” tapo viena populiariausių socialinės žiniasklaidos platformų būtent paaugliams ir jaunesniems suaugusiesiems, ypač Jungtinėse Amerikos Valstijose. Naudojimasis šia programėle palaipsniui mažėja su amžiumi, tačiau išlieka vienodas visų lyčių atstovams. Jei jūsų klientai yra jaunesni nei 40 metų, “Instagram” reikia įtraukti į savo prekės ženklo strategiją.

Kokį turinį turėtumėte skelbti “Instagram”?

Instagrame vyrauja nuosekli įvairovė; sodrios fotografijos, sumanus tendencijų naudojimas ir asmenukių stiliaus vaizdo įrašai, kurie tiesiogiai kreipiasi į jūsų auditoriją, gali pritraukti naujų jūsų kanalo naudotojų. Kad algoritmas būtų patenkintas, palaikykite juos ten, naudodami nuoseklią temą ir reguliarų turinį. Apsvarstykite galimybę kurti “Instagram” istorijas ir filmus, kad auditorija būtų nuolat įtraukta.

Kodėl jūsų įmonė turėtų naudoti “Instagram”?

Turėtumėte teikti pirmenybę “Instagram” turinio rinkodaros strategijoje, jei jūsų tikslinė auditorija yra jaunesnė nei 40 metų amžiaus ir jei vykdote gyvenimo būdo, e. prekybos ar kitokią daug vaizdinės medžiagos turinčią veiklą.

2. “YouTube”

Šiuo metu “YouTube” yra antra pagal populiarumą paieškos sistema pasaulyje, iškart po savo patronuojančios bendrovės “Google”. Jei jūsų įmonei būtų naudinga rengti prekės ženklo pamokas, mokomąjį turinį, produktų apžvalgas ar kviestinių svečių interviu, ši socialinės žiniasklaidos platforma yra privaloma, ypač jei už tai galite gauti daugiau nei 2 mlrd. vartotojų per mėnesį.

Kas naudojasi “YouTube”?

Dauguma suaugusių amerikiečių, tiksliau 74 %, teigia reguliariai besinaudojantys “YouTube”, daugiausia 15-35 metų amžiaus grupėje. YouTube yra populiarus tarp visų lyčių, nors vyrų ir moterų naudotojų santykis yra 11:9.

Kokį turinį turėtumėte skelbti “YouTube”?

“YouTube” yra tik vaizdo įrašų turinio platforma. Priklausomai nuo jūsų verslo tipo ir naudotojų demografinių rodiklių, šioje platformoje jūsų prekės ženklui gali būti naudinga skelbti tiek ilgos, tiek trumpos formos vaizdo įrašų turinį. Dauguma žiūrovų įsijungia norėdami gauti išsilavinimą ir pramogą, todėl turėtumėte siekti subalansuoto turinio, kad jūsų kanalas pritrauktų kuo daugiau žmonių. Pasinaudokite populiariomis “YouTube” tendencijomis, tokiomis kaip išpakavimo vaizdo įrašai (ypač jei siūlote fizinį gaminį) ir turinys “-su manimi”, kuriame žiūrovai dalyvauja kartu su jumis. Jei “YouTube” kanalo įkūrimas dabar atrodo pernelyg ambicingas, bendradarbiaudami su “YouTube” įtakingais asmenimis, kurie domisi jūsų misija, prekės ženklu ar produktais, galite išbandyti vandenį prieš pasinerdami į jį iki galo.

Kodėl turėtumėte naudoti “YouTube”?

Turėtumėte kurti turinį “YouTube”, jei jūsų auditorija yra jaunesnė nei 50 metų amžiaus ir jei jūsų klientai dėl įvairių priežasčių – pavyzdžiui, švietimo ar pramoginių – vartoja vaizdo įrašų turinį, atspindintį jūsų prekės ženklą ar produktus.

 

3. “Facebook”

Beveik 3 milijardus vartotojų per mėnesį turintis “Facebook” neabejotinai yra didžiausia ir populiariausia socialinės žiniasklaidos platforma pasaulyje. Nors toks paplitimo lygis užtikrina, kad bent dalis jūsų auditorijos reguliariai naudosis šia platforma ir domėsis jūsų turiniu, “Facebook” įgijo šiek tiek neigiamą reputaciją tarp jaunesnių naudotojų, kurie vis dažniau renkasi alternatyvias svetaines.

Nepaisant to, jei jūsų prekės ženklui naudinga dalytis su pramone susijusiomis naujienomis, trumpos formos vaizdo įrašais, prekės ženklo grafika ir kitu vizualiai patraukliu turiniu, apsvarstykite galimybę dalyvauti “Facebook”, ypač jei jūsų pagrindinė auditorija yra vyresnė nei 30 metų. Naudojimasis “Facebook” grupėmis, kad sutelktumėte savo klientų bazę vienoje skaitmeninėje vietoje, gali būti naudingas jūsų prekės ženklui, nes “Facebook” grupės, kitaip nei “Facebook” verslo puslapiai, nėra skirtos reklamai, o tai reiškia, kad jos gali būti naudingos organiškai kuriant pokalbius ir bendraujant su kitais naudotojais.

Be to, “Facebook” siūlo susietąją žinučių siuntimo programą “Facebook Messenger”. Ši momentinių žinučių programėlė yra puikus būdas tiesiogiai bendrauti su savo auditorija ir atsakyti į bet kokius klausimus, komentarus ar skundus.

Kas naudojasi “Facebook”?

Dauguma suaugusių amerikiečių – maždaug 68 % – teigia, kad reguliariai naudojasi “Facebook”, o 51 % aktyviai lankosi svetainėje kelis kartus per dieną. Facebook vartotojai tolygiai pasiskirstę tarp visų lyčių, o dauguma jų tampa aktyvesni didėjant amžiui – ypač po 40 metų.

Kokį turinį turėtumėte skelbti “Facebook”?

Facebook’e svarbiausia pradėti pokalbį. Įdomiausias turinys gali būti ir labiausiai poliarizuojantis, todėl labiau tikėtina, kad jis svetainėje taps virusiniu. Kad pritrauktumėte auditoriją, turinio kūrimą orientuokite į trumpus vaizdo įrašus ir drąsias antraštes. “Facebook” grupėms tinka interaktyvus turinys ir bendruomeninė patirtis; apsvarstykite tiesiogines transliacijas ir apklausas, kad sudomintumėte žmones tuo, ką siūlote.

Kodėl turėtumėte naudoti “Facebook”?

Įtraukite “Facebook” į savo prekės ženklo rinkodaros strategiją, jei jūsų tikslas – pasiekti suaugusiųjų auditoriją ir sukurti internetinę bendruomenę, susijusią su jūsų prekės ženklu arba su jūsų verslu susijusiomis temomis.

 

4. “Twitter”

Nors didžiąją šių metų dalį “Twitter” mėnesio aktyvių naudotojų skaičius nuolat svyravo apie 345 milijonus, 40 % šių naudotojų svetainėje lankosi kelis kartus per dieną; iš esmės, jei jūsų auditorija naudojasi šia platforma, tikėtina, kad ji yra labai įsitraukusi. Šios socialinės žiniasklaidos svetainės populiarumas išlieka didžiausias tarp technologiškai išprususių naudotojų ir yra ypač populiari B2B vertikalėse, susijusiose su verslu, rinkodara ir politika.

Kas naudojasi “Twitter”?

63 % “Twitter” naudotojų yra 35-65 metų amžiaus, beveik du trečdalius šios auditorijos sudaro vyrai. Vien Jungtinėse Amerikos Valstijose yra 81 mln. aktyvių “Twitter” naudotojų, t. y. maždaug ketvirtadalis šalies gyventojų.

Kokį turinį turėtumėte skelbti “Twitter”?

“Twitter” tapo populiaria terpe, kurioje galima skelbti svarbiausias naujienas, suvirškinti įkandamą turinį ir tiesiogiai bendrauti su savo auditorija realiuoju laiku. Vaizdo įrašai ir vaizdai paprastai geriausiai išsiskiria supažindinant naujus naudotojus su jūsų prekės ženklu, tačiau laiku parašytas ar ypač protingas tviterio įrašas daro stebuklus, jei sekate aktualias temas ir galite laiku užfiksuoti tendencijas.

Kodėl turėtumėte naudoti “Twitter”?

Twitter turėtų būti jūsų turinio rinkodaros strategijos ašis, jei jūsų klientų grupė yra 30-60 metų amžiaus vyrai. Eksperimentuokite su įvairiais turinio tipais, pavyzdžiui, mokomaisiais vaizdo įrašais, nuomonių apklausomis ir diskusijų temomis.

5. TikTok

“TikTok” jau nebėra naujokas – nuo 2018 m. ji veikia visame pasaulyje ir per pirmuosius veiklos metus netruko surinkti daugiau nei 1 mlrd. parsisiuntimų iš savo vaizdo įrašais pagrįstos programėlės. Šiandien “TikTok” nuolat turi daugiau nei 1 mlrd. mėnesio naudotojų, o tai, savaime suprantama, ją priskiria prie geriausiai veikiančių socialinės žiniasklaidos platformų pasaulyje.

Kas naudojasi “TikTok”?

Daugiau nei pusė “TikTok” amerikiečių auditorijos yra jaunesni nei 35 metų amžiaus; 48 % amerikiečių “TikTok” naudotojų yra nuo 10 iki 29 metų amžiaus. TikTok turi pranašumą skatinant būsimus kūrėjus, nes jaunesni naudotojai gali lengviau atsisiųsti ir naudotis šia programėle nei tokiose svetainėse kaip Facebook, kurios iš pradžių buvo sukurtos riboto amžiaus.

Kokį turinį turėtumėte skelbti “TikTok”?

Išskirstykite savo prekės ženklo ar pranešimo elementus į nedidelius gabalėlius, kurie gali būti papildyti muzikiniais, komedijos ar informaciniais elementais, kad pritrauktumėte naudotojus ir juos sudomintumėte. Trumpo formato vaizdo įrašų turinys yra vienintelė turinio rūšis “TikTok” platformoje, todėl naudinga sekti tendencijas, kas labiausiai žiūrima ir įtraukiama, ir laikytis šių formatų, kol sukursite savo platformai būdingą balsą. Galvokite apie linksmą, patrauklų turinį, kurį galima atkartoti pagal tai, ką norite, kad žinotų jūsų klientų bazė.

Kodėl turėtumėte naudoti “TikTok”?

Padarykite “TikTok” pagrindine savo prekės ženklo rinkodaros strategijos dalimi, kad pasiektumėte ir sudomintumėte jaunesnę auditoriją. Pramoginis vaizdo įrašais pagrįstas turinys nebūtinai turi būti tiesiogiai susijęs su jūsų produktais ar paslaugomis, o pernelyg didelė savireklama šioje platformoje automatiškai nesukurs jums lojalių sekėjų, todėl pirmiausia sutelkite dėmesį į pramogą ir įsitraukimą.

6. “Pinterest”

“Pinterest” – tai socialinės žiniasklaidos platforma, kurioje galima išsaugoti idėjas ir rasti kūrybinio įkvėpimo “pasidaryk pats” namų projektams, receptams, siuvimo modeliams, kelionių planams, interjero dizainui, prekių ženklų rinkodarai ir viskam kitam. Ši platforma dažnai minima kaip labai svarbi daugelio skirtingų prekių ženklų klientų produktų atradimo kelionės dalis.

Kas naudojasi “Pinterest”?

Daugiau nei 433 mln. aktyvių naudotojų per mėnesį, todėl “Pinterest” gali pasigirti viena iš labiausiai sutelktų moterų auditorijų visose socialinės žiniasklaidos svetainėse. Beveik 80 % nuolatinių naudotojų yra moterys, o jų amžius gana tolygiai pasiskirstęs tarp 18-29 metų (32 % naudotojų), 30-49 metų (34 % naudotojų) ir 50-69 metų (38 % naudotojų).

Kokį turinį turėtumėte skelbti “Pinterest”?

Vertikaliai suformatuoti vaizdai yra “Pinterest” norma, daugiausia dėl platformos kanalo išdėstymo stiliaus ir naudotojų naršymo patirties. Paprastai geriausiai veikia nušlifuoti vaizdiniai su aiškia kopija, tiesiogiai perteikiančia tai, ką vartotojas pamatys, jei spustelės, ypač jei jie atitinka bendrus raktažodžius ir populiarius paieškos terminus. Jūsų strategijoje turėtų būti svarbūs sąrašai ir citatos, nes tokio tipo įrašus lengviausia suvirškinti ir dalytis.

Kodėl turėtumėte naudoti “Pinterest”?

Planuokite susipažinti su “Pinterest”, jei jūsų auditoriją daugiausia sudaro suaugusios moterys ir jei jūsų prekės ženklas bent kiek susijęs su gyvenimo būdo patarimais, mada ir asmeniniu stiliumi, dekoravimu ar “pasidaryk pats” kultūra.

7. Snapchat

Nepaisant to, kad “Snapchat” užleidžia pozicijas konkuruojančioms platformoms, tokioms kaip “Instagram” ir “TikTok”, “Snapchat” išlieka viena dažniausiai naudojamų programėlių tarp jaunesnių nei 25 metų amžiaus žmonių – 2023 m. ji turės beveik 494 mln. vartotojų per mėnesį. Snapchat” naudotojai dažnai naudojasi šia programėle, kad galėtų dalytis gyvenimo naujienomis ir bendrauti su draugais bei šeima naudodami vaizdus ir vaizdo žinutes, kurių gyvavimo ciklas trunka 24 valandas.

Kas naudojasi “Snapchat”?

Suaugusieji nuo 18 iki 29 metų sudaro 65 % aktyvių “Snapchat” naudotojų, kurie kasdien peržiūri daugiau kaip 14 mlrd. šios platformos vaizdo įrašų. Vidutinė naudotojų lytis šiek tiek labiau krypsta į moterų pusę, o ši 56 % dauguma kasdien naudojasi programėle.

Kokį turinį turėtumėte skelbti “Snapchat”?

“Snapchat” pagrindas – vaizdo įrašais paremtas pasakojimas. Jei turite talentą kurti įtikinamą trumpo formato vaizdo įrašų turinį, kuris gali prajuokinti ar šviesti jaunesnę auditoriją, tuomet “Snapchat” bus labai svarbi kuriant ryšius su jūsų klientais.

Kodėl turėtumėte naudoti “Snapchat”?

Jei jūsų tikslas yra pasiekti paauglių ir jaunų suaugusiųjų auditoriją naudojant įkandamą vaizdo turinį, “Snapchat” turėtų būti įtrauktas į jūsų prekės ženklo rinkodaros planą. Tačiau, kaip ir “TikTok” atveju, nesitikėkite, kad įjungsite kamerą ir kalbėsite apie savo produktus ad nauseum, nes dauguma “Snapchat” naudotojų nori pramogauti, o ne būti pamokyti.

8. LinkedIn

810 milijonų vartotojų visame pasaulyje turinti profesinių tinklų svetainė “LinkedIn” įtvirtino savo reputaciją kaip aukščiausio lygio darbo galimybių, ryšių su prekės ženklais ir karjeros galimybių šaltinis tarp šiuo metu rinkoje esančių socialinės žiniasklaidos svetainių.

Kas naudojasi “LinkedIn”?

Suaugusieji nuo 25 iki 34 metų sudaro beveik 60 % “LinkedIn” naudotojų, 57 % naudotojų yra vyrai ir 43 % – moterys. Ši platforma užima pirmąją vietą, kai kalbama apie B2B vadovų generavimą, todėl tikėkitės didelio prekių ženklų ir jų klientų įsitraukimo.

Kokį turinį turėtumėte skelbti “LinkedIn”?

Įrašai “LinkedIn”, kuriuose yra paveikslėlių, sulaukia dvigubai didesnio įsitraukimo nei paprasti tekstiniai įrašai. Kiekvienas jūsų sukurtas įrašas iš esmės yra jūsų prekės ženklo reklaminis stendas, todėl laikykitės nuoseklumo, aiškumo ir atitikties jūsų auditorijos poreikiams, taip pat nebijokite įterpti įspūdingų grafinių elementų, kad įtrauktumėte žmones į savo pasaulį.

Kodėl turėtumėte naudoti “LinkedIn”?

Jei siekiate bendrystės su kitais verslo savininkais ir tinklo bazės, kuri padėtų pasiekti potencialius klientus, trokštančius naujų galimybių, “LinkedIn” turėtų būti svarbi jūsų prekės ženklo rinkodaros strategijos dalis.

Kitos svarbios socialinės žiniasklaidos svetainės

Tai, kad šiame tinklaraščio įraše apsiribojama tik 8 svarbiausiomis socialinės žiniasklaidos programomis ir svetainėmis, nereiškia, kad nėra kitų socialinės žiniasklaidos tinklų, į kuriuos būtų galima įsitraukti.

Reddit: Reddit” turinys reklamuojamas ir socialiai kuruojamas svetainės naudotojų. Tai socialinių tinklų ir naujienų svetainė, kurią sudaro naudotojų valdomi forumai, vadinami subredditais. Reddit yra puiki socialinių tinklų svetainė, kurioje galima nuolat sekti tendencijas, naujienas ir daug daugiau. Reddit yra puikus socialinis tinklas, kuriame kasdien vidutiniškai apsilanko apie 52 mln. aktyvių naudotojų, todėl Reddit yra puikus socialinis tinklas jūsų prekės ženklui plėtoti.

Discord: Jei ieškote nemokamos bendravimo programėlės, kuri padėtų skleisti jūsų prekės ženklo balsą, apsvarstykite galimybę naudoti “Discord”. Ši programa labai populiari žaidimų ir kūrėjų bendruomenėje, nes leidžia dalytis balsu, vaizdo įrašu ir žinute su savo auditorija.

Twitch: Priešingai nei “Discord”, “Twitch” nėra momentinių žinučių paslauga. Twitch – tai transliacijos paslauga, leidžianti žmonėms transliuoti gyvai kitiems. Kaip ir “Discord”, “Twitch” yra labai populiari tarp žaidėjų bendruomenės. Jei jūsų prekės ženklo identitetas siejasi su gyvų transliacijų transliavimu ir žaidimais, būtinai apsvarstykite galimybę sukurti “Discord” ir “Twitch” paskyras.

Instant Messaging: Apsvarstykite galimybę susieti savo socialinės žiniasklaidos puslapius su tokiomis žinučių platformomis kaip “WhatsApp” ar “Facebook Messenger”. WhatsApp yra momentinių žinučių paslauga, priklausanti ir valdoma “Meta”, kuri veikia kaip tekstinių žinučių alternatyva. Naudojant “end-to-end” šifravimą, “WhatsApp” turi vieną didžiausių momentinių žinučių naudotojų bazių pasaulyje. Jei jūsų tikslinė auditorija yra užsienyje, apsvarstykite galimybę naudoti “Telegram” arba “WeChat”. Telegram yra šifruotų žinučių platforma, kuri itin populiari visame pasaulyje, bet ypač Indijoje. WeChat yra populiari Kinijoje naudojama žinučių siuntimo priemonė. Rinkdamiesi, kokią (-ias) trumpųjų žinučių siuntimo priemonę (-es) naudoti, atsižvelkite į savo tikslinę demografinę grupę. Su savo auditorija bendraukite tiesiogiai arba naudokite pokalbių robotus, kad atsakytumėte į sekėjų klausimus.

Quora: Tai platforma, kurioje žmonės gali užduoti klausimus ir gauti atsakymus iš kitų naudotojų. Apsvarstykite galimybę stebėti “Quora” – dažnai žmonės užduoda klausimus, kaip atsakyti į klausimus, susijusius su produktais, prekių ženklais, patirtimi ar žmonėmis, todėl būkite pasirengę ten dalyvauti ir atsakyti į su prekių ženklais susijusius klausimus.

Tumblr: Tai socialinio tinklo platforma, kurioje galima rašyti tinklaraščius ir (arba) mikrotinklaraščius bei daug ką pritaikyti. “Tumblr” galite dalytis nuotraukomis, vaizdo įrašais, muzika, nuorodomis, GIF, tekstu ir daugybe kitos daugialypės terpės. Tumblr sukurta siekiant suburti panašių interesų turinčius socialinės žiniasklaidos naudotojus. Apsvarstykite galimybę susikurti savo “Tumblr” puslapį.